Top

Långa Djupa Andetag

Den här övningen ingår i samtliga träningsprogram och pass. Yogisk andning påverkar stress, immunförsvar, sömn, blodtryck, matsmältning m.m

Gör du övningen samtidigt som du täpper till höger näsborre ökar du lugn- och ro respons vilket kan hjälpa dig i samband med akut stress.

Kroppsscanning

En stor del av det vakna dygnet spenderar vi på att tänka och planera. Den här övningen hjälper dig att släppa den mentala verksamheten för att istället uppleva din fysiska kropp och bli bättre på att lyssna på dess signaler.

Övningen, här ledd av Sara Emilionie, har i forskning visat effekt på bl.a minskad stress, bättre sömn och ökad livskvalitet.

Korta ryggpasset frigör spänningar i ländrygg, bröstrygg, bröstkorg, nacke och käkar. Gör övningarna mjukt och inkännande och gärna på stol om du är nybörjare. Passet påverkar parasympatiska nervsystemet (kroppens egen lugn- och ro respons) och har dokumenterad effekt på bl.a rygg och hjärta.

En vecka ur Balansprogrammet

Balansprogrammet på arbetsplatsen

Vill du att vi introducerar Balansprogrammet på din arbetsplats? Kontakta oss

Fler produkter och Yogamusik

Fler produkter på cd och digital downloads finns att köpa via vår samarbetspartner MediYoga Shop

Handla här

MediYoga Shop (www.mediyogashop.se) är en separat hemsida som öppnas i en ny flik eller fönster. 

Feedback

Jag måste bara tacka dig för det som min son Theodor fick uppleva hos dig! Idag när vi var på stan precis innan affärerna stängde och letade efter ett par passande skidhandskar längst ner i en affär och jag med andan i halsen bara kände att jag ville komma hem säger Theo; -Mamma, ta det lugnt jag andas tre djupa andetag så går det nog bra...och det gick bra. Sedan berättade han att du har sagt att man inte ska stressa.

Karolina Dahlberg

Mamma till Theo 8 år

Sara har en fullständig närvaro, en kombination av lugn empati och fantastisk intensitet som gör henne till en mycket bra lärare

Göran Boll

Grundare, MediYoga

Med Balansprogrammet blir jag inte lika upprörd på mina barn längre. Jag tar ett djupt andetag och hanterar konflikten på ett bättre sätt

Patient med ADD

Neuropsykiatriska Mottagningen, Akademiska Sjukhuset

Sara förmedlar sin kunskap om yoga och mindfulness på ett tryggt, pedagogiskt och samtidigt lekfullt sätt. Med Balansprogrammet kan jag med korta doser varje dag hantera det tempo och de höga krav som finns i samhället idag.

Malin Lagström

Arbetsterapeut, Akademiska Sjukhuset

Teamet var så nöjda och glada över din workshop. Det var en av höjdpunkterna under vår konferens och det här ska vi verkligen jobba vidare med. Temat Balans var exakt det vi behöver!

Emmy Falk

SSC Finance Manager, Saint-Gobain

Tusen tack för en mycket givande inspirationsföreläsning, vi var alla jättenöjda med din föreläsning. Jag har mediterat varje dag sedan dess och tänker absolut fortsätta med det!

Linda Bergman

Ratos AB

För en tid sedan gav du mig en privatlektion. Jag vill berätta att jag idag helt kunnat sluta med betablockerare tack vare yogaprogrammet.

Hasse

Sara är den skrattande yogin som sprider glädje överallt och som fått mig inse att det viktigaste i livet går att nudda vid med hjälp av ett andetag.

Torbjörn Runvik

Creative Director

Vill bara tacka så mycket för din insats i fredags! Många har hört av sig och har varit så nöjda med det som du gav. Det som du sa talade direkt till dem alla! Hoppas vi kan ha fler tillfällen med dig framöver! Superstort tack!

Ann Eliasson

Anhörigkonsulent, Sollentuna kommun

Sara har hjälpt mig att hitta ögonblicken, närvaron i andetaget, vid kaffeautomaten, på tunnelbanan, i matkön, i vardagen. Hon har en fantastisk förmåga att göra mindfulness enkelt och tillgängligt, för alla

Helena

HR ansvarig

Man klarar vad som helst efter att man gjort sitt yogapass.

Maria Snabb

Högstadielärare

Under 2015 började jag använda MIMY som en del i behandlingen på min arbetsplats inom BUP där jag arbetat som sjuksköterska. Det blev mycket uppskattat både av patienter, föräldrar och personal.

Sanna Lohm

Sjuksköterska

Övningarna i programmet ger mig som pedagog verktyg att variera min undervisning och hjälper mig att möta varje elev som den unika person som varje individ är.

Karolina Dahlberg

Pedagog, Fredriks Hovs Slotts Skola